مراقبت های کاشت ناخن

نکاتی که بعد از کاشت ناخن باید رعایت کرد

کاشت ناخن از جمله کارهای مرتبط با زیبایی و آراستگی است که در میان بانوان در سنین مختلف طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و بخش زیادی از افراد جامعه را درگیر خود کرده به شکلی که افراد زیادی فعالیت در زمینه کاشت ناخن را به عنوان شغلی پردرآمد انتخاب می‌کنند و می‌توان گفت افراد حرفه‌ای در این زمینه در حقیقت از میزان درآمد بالایی نیز برخوردار هستند که این درآمد از طریق کاشت و آموزش‌های مرتبط با کاشت به دست می‌آید. ناخن های سالم و زیبا از مهم‌ترین عوامل داشتن دست هایی زیبا است که باعث می‌شود شما از این آراستگی و زیبایی لذت ببرید. با وبسایت شکیبا بغدادی همراه باشید تا برخی از این نکات را فرا گیرید.

کاشت ناخن

کاشت ناخن مانند تمامی کار هایی که به زیبایی مربوط می‌شوند مراقبت‌های خاص خود را دارد تا سلامت ناخن‌ها به خطر نیفتد و زیبایی خود را نیز از دست ندهند .
مراقبت هایی که پس از کاشت ناخن انجام دهید به گونه ای یک مراقبت دائمی است و باید به صورت مداوم انجام گیرد تا شما همیشه ناخن‌هایی زیبا، سالم و تمیز داشته باشید که تا زمان ترمیم بعدی ناخن هایتان زیبایی خود را از دست ندهند و نشکنند و فرم خود را از دست ندهند.

کاشت ناخن

 

مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن

مراقبت‌های کاشت ناخن شامل موارد مختلفی می‌شوند نظیر:

  • استفاده از دستکش
  • استفاده نکردن از الکی به طور مستقیم بر روی ناخن
  • تمیز کردن زیر ناخن‌ها با استفاده از ابزار مخصوص و یا فرچه‌های کوچک
  • دوری از حرارت مستقیم
  • استفاده از روغن‌های کوتیکول
  • ترمیم به موقع که معمولا سه الی چهار هفته پس از کاشت بهتر است که انجام بشود
  • استفاده از کرم‌های نرم کننده مخصوص دست

دوری از رطوبت و استفاده از دستکش

دوری کردن از رطوبت و دست‌زدن به آب و پوشیدن دستکش از مراقبت‌های بسیار مهمی است که شما پس از انجام کاشت باید آنها را رعایت کنید استفاده مستقیم از مواد شوینده‌ای مانند مایع‌های مخصوص شستن ظروف می‌تواند باعث آسیب رسیدن به لاک ناخن‌ها و مواد کاشت شود همچنین با پوشیدن دستکش احتمال آسیب رسیدن به ناخن ها و شکسته‌شدن آنها کم‌تر می‌شود پس می‌توان با خیالی آسوده تر به کار های روزمره پرداخت.
آب و رطوبت از مواردی هستند که باعث کاهش استحکام ناخن ها می‌شوند و در نتیجه باعث خراب شدن مواد و یا شکسته شدن ناخن ها می‌شوند.

استفاده نکردن مستقیم از ناخن ها

از نکاتی که پس از کاشت باید به آن توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید ناخن های خود را سالم و زیبا نگه دارید استفاده نکردن مستقیم از آنها در انجام کار ها است.
بهتر برای کارهایی مانند باز کردن درب قوطی های نوشابه و … به طور مستقیم از ناخن های خود استفاده نکنیم؛ زیرا این کارها باعث برخورد ضربه‌های ناگهانی به ناخن‌ها شده و این ضربه‌ها علاوه بر این که امکان شکسته شدن ناخن را بالا می‌برند باعث ایجاد حباب های هوا در زیر مواد کاشت می‌شوند که این حباب ها می‌توانند به صدف اصلی ناخن‌های شما آسیب بزنند و در واقع میتوانند باعث ایجاد قارچ روی صدف ناخن‌ها شوند که در این صورت باید تا مدت ها از کاشت دوباره صرف‌نظر کنید و ریموو انجام بدهید تا سلامت ناخن هایتان دوباره برگردد.
برای جلوگیری از این اتفاقات بهتر است از مدل کاشت ناخن های بسیار بلند و فانتزی و به نوعی آنرمال دوری کنید مخصوصا اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که زمان زیادی را در باشگاه می‌گذرانید ناخن های کوتاه و زیبا برای شما گزینه های بهتری هستند که احتمال بروز این نوع از آسیب را تا حدود زیادی کاهش خواهند داد.

استفاده از روغن های مخصوص کوتیکول

اگر یک بار تجربه کاشت ناخن را داشته باشید حتما با روغن های مخصوص کوتیکول آشنایی دارید.
این روغن های گیاهی و مفید به‌نوعی تغذیه کننده ناخن ها و پوست اطراف آن هستند که از آن‌ها می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراقبت های پس از کاشت یاد کرد؛ زیرا باعث جلوگیری از ترک خوردن ناخن ها و همچنین ترمیم کوتیکول هایی می‌شود که از اطراف ناخن در هنگام مانیکور برداشته شده‌اند و اگر در زمان مانیکور ناخن هایتان زخمی سطحی روی پوست اطراف ناخن هایتان به وجود آمد این روغن ها مانند یک التیام بخش عمل می‌کنند و سوزش آن را از بین خواهند برد.

استفاده از کرم های نرم کننده

کرم های مرطوب کننده و نرم کننده از مراحل مهم مراقبت ناخن است که علاوه بر از بین بردن خشکی های پوست به استحکام و مقاوم شدن ناخن های دستانتان کمک خواهد کرد پس بهتر است که پس از هر بار شستشوی دست ها با آب مخصوصا زمانی که از مایع های شستشوی دست استفاده کرده اید حتما از کرم های نرم کننده استفاده کنید تا مقاومت ناخن هایتان کم نشود.

دوری از حرارت مستقیم

موادی که در حین کاشت روی ناخن ها استفاده می‌شوند نسبت به حرارت حساس هست و ممکن است که خراب شوند و در مواردی بسوزند و به سلامت و زیبایی ناخن ها و لاک آن‌ها آسیب بزنند.

جلوگیری از برخورد الکل به ناخن

از دیگر مواردی که باید از ناخن پس از کاشت در برابر آن محافظت کنید استفاده از پد های الکلی و استون‌ها و موادی هستند که در ترکیبات آنها از الکل استفاده شده است که در صورت برخورد با ناخن ها باعث از بین رفتن مواد کاشت و لاک آن ها و در نهایت از بین برنده جلوه زیبای ناخن ها است.

از دیگر مراقب های پس از کاشت که به اندازه خود مرحله کاشت اهمیت دارد مرحله ریموو مواد از روی ناخن است که برخی به اشتباه این کار را خودشان با استفاده از الکل های صد در صد انجام می‌دهند که باعث التهابات پوستی و آسیب جدی به ناخن ها می‌شود.
برای زمانی که قصد ریموو دارید بهترین راه مراجعه به ناخن کاران حرفه ای است که به راحتی و بدون آسیب رساندن به ناخن اصلی خودتان مواد کاشت را برمی‌دارد اگر این کار توسط متخصص در این زمینه انجام نشود و توسط خودتان انجام شود می‌تواند باعث بروز قارچ ها و عفونت شود.

پس از مرحله ریموو مهم ترین کاری که باید برای ناخن هایتان انجام دهید استفاده از سرم های تقویتی و روغن های مخصوص است که ناخن هایتان را تقویت میکند و آنها را ترمیم می‌کند تا به سلامت کامل خود برگردند و استحکامشان نیز بیشتر شود.

همان طور که گفته شد کاشت ناخن نیاز به مراقبت های گوناگونی دارد که اگر به انجام این مراقبت ها توجه کافی نشود سبب مشکلاتی هم برای سلامتی ناخن هایتان و هم در زمینه زیبایی آنها خواهد شد و حتی در بعضی مواقع ممکن است صدف اصلی ناخن هایتان نیز دچار مشکل شوند؛ اما همان گونه که مراقبت های پس از کاشت در سلامت و زیبایی دستانتان تاثیر گذار خواهند بود به همان اندازه انتخاب فردی که قرار است کاشت ناخن را برایتان انجام دهد هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
اگر این کار توسط افراد حرفه‌ای انجام نشود باعث بروز مشکلات بیشتری خواهد شد از قبیل التهاب در اطراف ناخن ها و قارچی شدن آنها و حتی ممکن است ناخن هایتان به قدری نازک شود که با ضربه بسیار آرامی بشکند.

دیزاین کاشت ناخن

سخن پایانی

کاشت ناخن علاوه بر زیبایی هایی که دارد و باعث آراستگی دستان شما می‌شود در هر مرحله ای که باشد دارای اهمیت است و نیاز به مراقبت های مخصوص خود دارد تا همیشه سالم و زیبا بمانند و دچار شکستگی و آسیب های جدی دیگری نشوند.
تفاوتی ندارد در مرحله کاشت، ترمیم و یا ریموو باشید نکته ای که در تمام این مراحل دارای اهمیت است یاد گرفتن مراقبت درست می‌باشد به عنوان مثال در مرحله کاشت انتخاب یک ناخن کار حرفه ای و مطمئن اولین مرحله مراقبت توسط شما است که تضمین کننده سلامت ناخن های اصلی خودتان است و اگر. انتخاب اشتباهی در این زمینه داشته باشید ممکن است ناخن های زیبایتان دچار آسیب های جدی شود.
در زمان ترمیم و یا در حینی که مواد کاشت بر روی ناخن هایتان است شما باید بیشترین مراقبت را انجام دهید تا ناخن هایتان نشکند، لاک آنها خراب نشود و مهم تر از همه هوا نگیرد زیرا هوا گرفتن ناخن ها باعث بروز قارچ ها و مشکلات عفونتی میشود که تا مدت ها شما را از انجام یک کاشت مجدد و زیبا منع خواهد کرد و از بهترین توصیه هایی که می‌تواند کمک کند تا به این مرحله نرسید کاشت با قد های نرمال و یا کوتاه است که تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری میکند.
همان طور که گفته شد مرحله ریموو نیز مانند مرحله کاشت و ترمیم از اهمیت بالایی برخوردار است که اگر به آن توجه نشود و توسط ناخن کار های حرفه ای انجام نشود مشکلاتی را در پی خواهد داشت و باعث ایجاد التهاب و قارچ و آسیب به خود ناخن می‌شود پس توصیه میشود که این کار را حتما به متخصص آن بسپارید تا سلامت و زیبایی خود را در معرض خطرات احتمالی قرار ندهید.

 

چرا کاشت ناخن طرفداران زیادی دارد؟

کاشت ناخن از موارد مرتبط با زیبایی است که به علت آراستگی که به دستان می‌دهد طرفداران بسیار زیادی را در سنین مختلف میان بانوان به خود جذب کرده است.

چرا مراقبت های پس از کاشت اهمیت زیادی دارند؟

مراقبت های پس از کاشت از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا تضمین کننده زیبایی و سلامت های ناخن ها هستند و اگر به درستی از ناخن ها مراقبت نشود ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

میزان اهمیت کدام مرحله از کاشت ناخن بیشتر است؟

فرقی ندارد که ناخن شما در مرحله کاشت اولیه ترمیم و یا ریموو باشد در تمامی این مراحل مراقبت ها به یک اندازه اهمیت دارند و هدف تمام آنها سلامت و زیبایی دستان و ناخن های شما هستند.

4.8/5 - (15 امتیاز)
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ بدون دیدگاه
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.