ناخن های زیبا

چگونه ناخن‌ های زیبایی داشته باشیم؟

ناخن‌های زیبا و سالم از مهم ترین دغدغه‌های بانوان است و فقط مختص به ناخن‌های دست نمی‌شود و شامل ناخن‌های سالم برای پاها نیز می‌شود. سلامت ناخن‌ها رابطه مستقیم با زیبایی دست‌ها و پاهای شما نیز دارد و علاوه بر آن ناخن‌های زیبا مستحکم و سلامت نشان دهنده سلامت جسمانی شما نیز می‌توانند باشند زیرا با کمبود ویتامین‌ها و یا نداشتن تغزیه مناسب شما سریعا شاهد تاثیر آن بر روی ناخن‌هایتان می‌توانید باشید کمبود ویتامین‌ها می‌تواند باعث به وجود آمدن لکه‌های سفید، خشکی ناخن‌ها و ایجاد قسمت‌های برآمده و یا فرورفته بر سطح ناخن‌ها شوند که چهره ای فاقد زیبایی را به دستان و پاهای شما خواهد بخشید. شما می‌توانید ناخن‌های زیبا و سالم را با روش‌های بسیار ساده مراقبتی خانگی به خودتان و دست‌ها و پاهایتان هدیه بدهید که تنها لازمه آن انجام مکرر این روش‌ها است که تأثیرات چشم گیری را روی زیبایی ناخن‌هایتان بر جای خواهند گذاشت .

زیبایی ناخن‌ها در دنیای امروزه به بکی از مواردی تبدیل شده است که جنبه‌های بسیار متفاوتی دارد برخی این زیبایی را از طریق کاشت ناخن و یا استفاده از ناخن‌های مصنوعی به دست می‌آورند و برخی دیگر به دنبال ناخن‌های طبیعی زیبا و سالم هستند و به دنبال راه کارهایی برای دستیابی به آن می‌گردند که کاملا انتخاب بین این دو حالت وابسته به سلیقه فردی می‌باشد، اما نکته مشترک میان هر دو این حالت‌ها مراقبت برای رسیدن به سلامت و زیبایی و استحکام است که در داشتن ناخن‌های زیبا حرف اول را می‌زند.

دیزاین جدید ناخن

 

عوامل تاثیر گذار بر روی سلامت و زیبایی ناخن ها

جدی گرفتن عواملی که بر روی سلامت و زیبایی ناخن‌ها تأثیر می‌گذارند قدم اول برای داشتن ناخن‌های زیبا است هر چند این عوامل کم نیستند اما می‌توان با رعایت کردن برخی موارد تا حدود زیادی ناخن‌ها را سالم و زیبا نگه داشت .
موارد تأثیر گذار بر روی زیبایی ناخن‌ها شامل شیوه درست کوتاه کردن و سوهان کشی آنها، پوشیدن کفش و جوراب‌های مناسب، کنترل دفعات مانیکور کردن، مصرف کلسیم و استفاده از روغن‌های تقویت کننده و … می‌شود که هر کدام از این آیتم‌ها تأثیرات به خصوصی بر زیبایی ناخن‌های شما خواهند گذاشت .

لکه‌های سفید یا لوکونوشیا

لکه های سفید روی ناخن نشانه چیست؟ از جمله موارد مهمی که زیبایی ناخن‌ها را به خطر خواهند انداخت لکه‌های سفید رنگی هستند که بر روی ناخن‌ها در اثر ضربه و یا تغزیه نا مناسب ایجاد می‌شوند اما نکته ای که در زمان مشاهده این لکه‌ها باید به آن دقت کنید تعداد آنها است که زیاد بودنشان اصلا نشانه خوبی نیست و در این صورت بهتر است که به متخصص‌ها مراجعه کنید تا به کمک مکمل‌های دارویی و یا ریشه یابی‌های عمقی این لکه‌ها مشکل شما را به طور جدی پیگیری و حل کنند.

درست کوتاه کردن و سوهان کشی کردن ناخن‌ها

زمان مناسب کوتاه کردن ناخن‌ها درست بر خلاف سوهان کشی آنها است، زیرا بهترین تایمی که می‌توانید در آن به کوتاه کردن ناخن‌های خود بپردازید درست بعد از حمام است زیرا در این تایم ناخن‌ها به علت این که مدت زیادی در آب و مواد شوینده قرار داشته اند نرم شده و به راحتی با ناخن گیر کوتاه می‌شوند و باعث ایجاد ترک‌های ریز بر سطح ناخن نمی‌شوند اما سوهان کشی ناخن‌ها درست پس از حمام یه اشتباه بزرگ است که به شکسته شدن ناخن‌هایتان منجر می‌شود زیرا ناخن در این حالت نرم است و خیلی سریع خواهند شکست در نتیجه بهترین زمان سوهان کشی ناخن‌ها هنگامی است که دست‌هایتان زمان طولانی درون آب قرار گرفته نشده باشند و بهتر است سوهان کشی ناخن‌های خود را له صورت حرکت‌های رفت و برگشت انجام ندهید و بهتر است که سوهان را تنها در یک جهت حرکت بدهید تا موجب ترک برداشتن ناخن‌های خود نشوید و به زیبایی ناخن‌هایتان کمک کنید.

پوشیدن کفش و جوراب‌های مناسب

اگر می‌خواهید ناخن‌های پاهایتان به اندازه ناخن‌های دست‌هایتان سالم و زیبا باشند باید به سلامت آنها نیز توجه کنید تا از زیبایی و آراستگی آنها نیز لذت ببرید. یکی از عواملی که تاثیر مستقیمی بر روی سلامت و زیبایی ناخن های پا دارند کفش ها و جوراب های مناسب و با کیفیت هستند. اگر کفش‌هایتان مناسب پاهایتان نباشند و تنگ باشند موجب تغییر شکل پیدا کردن ناخن‌هایتان به مرور زمان می‌شوند و باعث می‌شوند ناخن‌ها به داخل گوشت پاهایتان فرو بروند که امکان داشتن زیبایی را از آن خواهد گرفت. اگر پاهایتان به صورت طولانی مدت در طول روز داخل کفش قرار دارد بهتر است از شستن آنها قافل نشوید زیرا باکتری‌های زیادی در این مدت زیر ناخن‌ها تجمع پیدا کرده اند که اگر شسته نشوند موجب بیماری‌های قارچی و عفونت‌های مختلفی می‌شوند که زیبایی را از ناخن‌های شما خواهند گرفت. جوراب‌ها به اندازه کفش‌های مناسب در زیبایی ناخن‌های پا تأثیر گذارند و بهتر است از جوراب‌های نخی استفاده کنید که رطوبت را به خود جذب می‌کنند زیرا این خاصیت جوراب‌های نخی احتمال رشد قارچ و باکتری‌ها را تا خد زیادی کاهش می‌دهند و به همین خاطر در داشتن ناخن‌هایی زیبا به شما کمک زیادی خواهند کرد .

مانیکور کردن بیش از حد را کنار بگذارید

مانیکور کردن یکی از عوامل تاثیر گذار در زیبایی ناخن‌ها محسوب می‌شود اما زیاده روی کردن در انجام مانیکور می‌تواند مضراتی برای سلامت ناخن‌هایتان نیز به همراه داشته باشد که بر روی زیبایی نیز تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت .
یکی از کارهایی که در مانیکور کردن به صورت متداول انجام می‌شود برداشتن کوتیکول‌های اطراف ناخن است که به منظور زیباتر دیده شدن ناخن‌ها انجام می‌شود اما از طرفی نکته حائز اهمیت این است که کوتیکول به عنوان بک محافظ در اطراف ناخن عمل می‌کند و بیش از حد برداشتن آنها در مانیکور باعث ضعیف شدن ناخن‌ها می‌شود پس تاجایی می‌توانید از برداشتن کوتیکول‌ها در حین مانیکور صرف نظر کنید. در حین مانیکور بر روی سطح ناخن میز سوهان کشی می‌شود که این سوهان کشی باعث به وجود آمدن ترک‌ها و حتی لایه لایه شدن سطح ناخن شما می‌شود که علاوه بر از بین رفتن زیبایی ناخن استحکام آنها را کم می‌کند و ناخن‌ها را سست و شکننده خواهد کرد.

زیبایی ناخن با کاشت ژل

 

مصرف کلسیم

کلسیم از موارد تأثیر گذار بر روی سلامت ناخن‌ها است و بدیهی است که سلامت ناخن‌ها تأثیر مستقیمی بر زیبایی آنها خواهد داشت. کلسیم از ویتامین‌هایی است که به استحکام هر چه بیشتر ناخن‌ها کمک خواهد کرد پس اگر در کنار زیبایی ناخن‌ها به سالم بودن و بلند بودن ناخن‌هایتان اهمیت می‌دهید از خوردن شیر و دیگر موادی که کلسیم کافی را به بدنتان می‌رسانند غافل نشوید و می‌توانید طبق نظر پزشک متخصص از مکمل‌های دارویی حاوی کلسیم نیز استفاده کنید .

ماساژ دادن ناخن‌ها با روغن‌های تقویتی

استفاده از روغن‌های تقویتی گیاهی یکی از روش‌های رسیدن به ناخن‌های زیبا، شاداب و سلامت است که علاوه بر تاثیر بر روی سطح ناخن باعث تسریع رشد آنها نیز می‌شوند. روغن‌های تقویتی تنها مختص به سطح ناخن‌ها نیستند و با استفاده از روغن‌ها در اطراف کوتیکول نیز می‌توانید آنها را که محافظ‌های ناخن محسوب می‌شوند تقویت کنید. چرب کردن ناخن‌ها با روغن دارای خواص‌های بسیار زیادی است که از خاصیت‌های آن می‌توان به کمک در بهبود پوست‌های برآمده شده اطراف ناخن نیز کمک کرد که تاثیر آن را به طور واضح می‌توان در زیبایی هر چه بیشتر ناخن‌ها مشاهده کرد پس از چرب کردن ناخن‌ها و اطراف آن غافل نشوید تا با چشمان خود اثرات آن را مشاهده کنید و بع دست‌ها و پاهای خود ناخن‌هایی سالم، زیبا و مستحکم را هدیه بدهید .

سخن پایانی

ناخن‌های انگشتان دست و پا علاوه بر زیبایی نشان دهنده وضعیت سلامت جسمانی شما نیز هستند و هر نشانه ای که بر روی ناخن‌ها مشاهده می‌شود می‌تواند خبر از مشکلی در دیگر سیستم‌های بدن بدهد. اما همیشه تمامی مشکلات ناخن‌ها مربوط به اتفاقاتی که در داخل بدنتان رخ می‌دهد نیست و می‌توانند ناشی از رفتارهای نادرست و مراقبت نکردن و اهمیت ندادن به سلامت ناخن‌ها باشد که برای ازبین بردن این مشکلات نیاز به انجام دادن راهکارهای ساده ای است که به صورت مداوم و روتین باید انجام بپذیرند تا تأثیر گذار باشند.

پوشیدن دستکش در حین شستم ظروف، استفاده نکردن مستقیم از مواد شوینده بر روی ناخن‌ها، درست کوتاه کردن ناخن‌های دست و پا و پوشیدن کفش‌ها و جوراب‌های مناسب از جمله مواردی هستند که بر سلامت و زیبایی هر آنچه بیشتر ناخن‌های شما تأثیر خواهند داشت پس بهتر است که این مراقبت‌های ساده اما در عین حال کار آمد را دست کم نگیرید و با رعایت این نکات کوچک ناخن‌های خود را به ناخن‌هایی بسیار زیبا و سالم تبدیل کنید.

 

آیا ناخن‌ها تنها بر روی زیبایی دست و پاها اثر گذارند؟

ناخن‌ها نه تنها باعث زیبایی بیشتر دست و پاها می‌شوند بلکه در برخی موارد با تغییراتی که در ظاهرشان به وجود می‌آید می‌تواند هشدارهایی راجب سلامت جسمانی مان نیز به ما بدهند.

چرا مانیکور کردن بیش از حد مناسب نیست؟

مانیکور که به عنوان یکی از راهکارهای زیبایی ناخن‌ها در بین عموم مردم شناخته شده است بر روی سلامت ناخن‌ها تاثیرات بالعکسی می‌گذارد و برای کوتیکول‌ها و سطح ناخن نیز مضر می‌باشد و بهتر است که زیاد انجام نشود.

روش‌های ساده برای داشتن ناخن‌های سالم شامل چه مواردی است؟

برای داشتن ناخن‌های سالم کافی است به نکات بسیار ساده ای توجه کنید و به آنها عمل کنید نظیر سوهان کشی‌های مناسب، استفاده از دستکش و ... که بر خلاف سهولت انجام دادنشان تأثیرات زیادی بر روی زیبایی ناخن‌هایتان خواهند گذاشت.

4.9/5 - (12 امتیاز)
۲ بهمن ۱۴۰۰ بدون دیدگاه
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.